sâmbătă, 19 septembrie 2009

Amintiri despre şi cu (i)Epoca de Aur


Gândindu-mă la o leapşă a lui Călin, despre amintiri din perioada comunistă(sursa foto cred că e Jurnalul Naţional), mi-am dat seama că mare deosebire, pe aici pe la mine pe la Braşov, nu e, faţă de perioada comunistă. Adică, tot ca în comunism am rămas. Amintirile sunt şi mai vechi, dar şi recente, aşadar. Se pune Căline?...

Măcar atunci îţi dădeau apă caldă cu porţia. Însă, de vreo câteva luni, îmi scapă numărul, cred că vreo cinci, apă caldă pentru noi aştia, amărştenii, legaţi încă la sistemul centralizat, ioc. Ba, că au asociaţiile de proprietar datorii. Ba că CET-ul are datori către gaz. De vreo 4 ori mai mare decât creanţele asociaţilor. Dar nici nu te lasă să fugi din sistem. Odată, taxele sunt piperate pentru debranşere. Adică un flex sau un bomfaier şi un cep pe ţeavă. Dar nici nu îţi este aprobat să ieşi din sistem. Practic, Centrala nu funcţionează. În schimb, salariaţii, în frunte cu conducerea CET-ului papă milioane de lei lunar pe salarii. Asta, din banii publici şi de la noi amărăştenii care mai plătesc cum pot câte o datorie şi o întreţinere. Care întreţinere? Că nu am mai avut parte de acest serviciu. Cică, din cauza datoriilor care se tot acumulează(?), aşa spun oficialităţile, nu se ştie foarte exact şi dacă vom avea căldură la iarnă. Doar pe la sfărşitul lui octombrie, comunică conducerea CET. Până atunci la robinet îţi cam îngheaţă mânile când speli o cană. Hmm! Nu vi se pare comunism?

Aş mai avea ceva asemănări a cu perioada comunistă, cum ar fi pumnul în gură împotriva presei, bineînţeles cu metode diferite, dar la fel de eficient, ca pe atunci, aspect pe care le voi detalia cu alte ocazii. Aşadar, eu credeam că suntem încă pe vreme „împuşcatului”, numai că nu-i mai zice aşa, pe nume. Şi sunt mai mulţi, ascunşi sub o noţiune cam chioră şi furată de sens aici în Românica. Parcă „democraţie” îi spunea. Dar, nici eu nu mai ţin prea bine minte.


PS: Îmi amintesc, însă, cum se desfăşura wireless-ul pe atunci. Informaţiile le prindea-i fără fir la coziile de dimineaţă devreme la lapte, sau le cele nocturne, când se anunţau că vin buteliile. Acum cred că stăm ceva mai bine la capitolul asta. Avem un net, cum procedăm?...
blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin