miercuri, 9 septembrie 2009

Infrastructura României fix... moneda naţională a Botswanei!


Spicuind printre ştiri, aflu că ţara noastră a coborât 5 poziţii faţă de anul trecut, ocupând locul 110 în lume, într-un top privind infrastructura. Interesant este faptul că România a fost depăşită de ţări precum Zimbabwe sau Burkina Faso. Foarte tare! Poi e şi de aşteptat, la noi doar se bate monedă că facem autostrăzi, sute de kilometri, dar se face exact... cât moneda naţională a Botswanei, o ţară, care deşi inundată pe sfert de ape, ne depăşeşte cu mult la autostrăzi. La ce se face în România în privinţa autostrăzilor, se aruncă vina până pe magistraţii aflaţi în grevă. No, hai, că e prea tare! I-auzi aici:

Lucrările la ultimele două tronsoane ale Autostrăzii Soarelui s-au blocat chiar înainte să înceapă. Contractul de consultanţă pentru verificarea calităţii lucrărilor, atribuit de Compania de Drumuri firmei care s-a clasat pe locul 4(?), a fost suspendat de Curtea de Apel. Oferta firmei care a câştigat contractul de consultanţă pentru Autostrada Soarelui este cu aproximativ un milion de euro mai mare decât cea a firmei clasate pe primul loc. Oferta agreată de Compania Naţională de Autostrăzi a fost în valoare de aproape 12 milioane de lei. Asta cu toate că un consorţiu a licitat doar 7,2 milioane de lei, notează Jurnalul Naţional.
Reprezentanţii Companiei de drumuri au susţinut că la această licitaţie preţul nu ar fi fost criteriul principal. Curtea de Apel Bucureşti a suspendat atribuirea contractului, soluţia putând fi atacată cu recurs la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Cum magistraţii sunt în grevă japoneză cel puţin până în octombrie, va mai trece ceva vreme până când se va ajunge la un verdict final în acest caz. În tot acest timp lucrările la autostradă sunt blocate. Şi totuşi...autorităţile ne dau asigurări că odată ce vor fi demarate lucrările, se va munci şi pe timp de iarnă.

Adică, contestaţii peste contestaţii, cam atât se face. Câştigătorii oricum sunt “cine trebuie”. Aşteptăm aşadar să fim întrecuţi la număr de kilometri de autostradă de San Marino, Lichtenstein, Tuvalu, Vatican sau Malta, ţări care nu depăşesc 500 de km pătraţi. Nu ar nici o mirare...
blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin