joi, 25 iunie 2009

Andronache, cel mai viceprimar al Braşovului... din Parlamentul României!


Cel puţin aşa prestează Andronache, deputatul Gabriel Andronache, chiar dacă, de vreo şapte luni şi-a schimbat statutul, devenind cu voia lui Georgică de Buruieneşti membru mai mult sau mai puţin marcant în Parlamentul României, sub blazon portocaliu, bineînţeles. Însă, ce contează un statut, când încă te visezi pe funcţii înalte în administraţia locală. Ei, aş! De unde atâta deputăţie pe Andronache, când speranţele şi visurile contrazic realitatea. Dar, să mergem pe firul logic al poveştii...
Găsesc, din întâmplare, în fapt, căutând adresa de wordpress a blogului Micului Tăricean, o postare mai veche, care sună cam aşa:

"Asa cum reiese din declaratia de avere depusa la Camera Deputatilor domnul deputat Gabriel Andronache a obtinut venituri in calitate viceprimar(!!!) al municipiului Brasov pana in momentul in care a fost votat (ales) de catre cetatenii (care s-au prezentat la vot bineinteles) colegiului nr 5 din Brasov. Fata de 30.07.2008 cand si-a depus declaratia de avere in calitate de consilier local al municipiului Brasov si obtinuse venituri de 51.677 RON http://www.brasovcity.ro/file-zone/declaratii/pdf/Cons/250.pdf peste 4 luni isi rotunjise veniturile cu peste 9.135 RON in total 60.812 RON doar din calitatea de VICEPRIMAR dupa cum reiese din declaratia de avere depusa la Camera Deputatilor in data de 14.12.2008. Facand un simplu calcul in ultimele 4 luni (august,septembrie,octombrie si noiembrie) de “viceprimar” domnul Andronache a obtinut 2.283,75 RON pe luna!!!! Interesant ar fi sa stim cum a luat el banii pentru o functie in care nu a mai fost din luna iunie a anului 2008. "


Ceea ce nu ştia Micul Tăricean este că Andronache se comportă tot ca vicedregător al Braşovului. Nu de alta, dar, într-un periplu recent pe la conferinţele de presă ale partidelor politice, am nimerit şi pe la "portocalii". Şi, ce mi-au auzit urechilor, mi-a blocat creierul pentru câteva minute bune. Nu că ar avea el, creierul meu, mare dinamicitate...
Deputatul, adică parlamentarul Gabriel Andronache povestea cu foc despre programul "Flora" din Braşov, adică un fel de concurs cu premii pentru cel mai inflorit balcon de prin urbe. După vreun sfert de oră de pitici pe balcoanele creierului meu, când am devenit un pic confuz în legătură cu foncţia demnitarului cu pricina, Andronache întoarce foaia, adică schimbă subiectul. Bun, îmi zic. Hai, schimbă macazul, că mă plictisesc! Taci, că îşi revine omul şi ne spune de Legislativ, de proiecte pentru ţara, de soluţii anti-criză! Ei, aş! De unde, parlamentarul începe să turuie vrute şi nevrute despre un proiect de mediu, de care numai şi numai autorităţile locale se poate atinge şi că ce tare e Primăria Braşovului, care va face şi va drege în sensul "verde" al activităţilor sale. Să înnebunesc, nu alta. Mă gândeam să întrerup şirul înfocat de povestiri al omului. Însă, m-am abţinut. Odată, pentru că toţi journaliştii prezenţi la respectiva adunătură, pardon conferinţă, sorbeau cu nesaţ, cu gura uitată deschisă (noroc că nu ploua), din cuvântarea Andronache-ului, dar şi pentru că mă gândeam că am făceam de râs, atât eram de bulversat. "Să-şi fi dat demisia omul din Parlament?", mă gândeam. "Cum de nu am aflat până acum?", continua-i să mă gândesc. Mă linişteşte un cameraman, neconfirmându-mi, totuşi, suspiciunile.
Am rămas însă cu impresia că Andronache este cel mai viceprimar al Braşovului din Parlamentul României.
Astfel, se explică de ce, viceprimarul Ganţ, tot al Braşovului, habar nu are pe ce lume se află, când este interpelat despre atribuţiile sale. Este obişnuit pesemne cu un şomaj prelungit de când a fost uns viceprimar. Asta, pe lângă faptul că Gerogică şi-a luat partea leului din atribuţii, iar lui Gaborică i-a mai rămas de rezolvat doar puzzle-ul imposibil cu urşii din Răcădău.

0 comentarii:

Blog Widget by LinkWithin